Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση

 1. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά προφορικά και εγγράφως (έντυπα ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας) με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15.
  • Έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο)

 Ολοήμερο πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

    • Πρωινή ζώνη-πρόωρη υποδοχή 07:00-08:00 (για όσους/ες μαθητές/τριες έχουν υποβάλλει σχετική δήλωση)
    • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20.
    • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.
    • Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

2. Προσέλευση, παραμονή μαθητών/τριών στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών στο σχολείο είναι 8:00 έως 8:15. Κανένα παιδί δεν έρχεται στο σχολείο και δεν αποχωρεί από αυτό ασυνόδευτο -είτε κατοικεί σε χωριό, είτε στο Ασήμι- εξαιτίας της απόστασης του σχολείου από τον οικισμό και του γεγονότος ότι ο δρόμος είναι κεντρικός χωρίς πεζοδρόμια. Οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν και δηλώνουν εγγράφως στην αρχή της χρονιάς στο σχολείο τον τρόπο προσέλευσης/αποχώρησης των παιδιών τους, συνοδεία δική τους ή λεωφορείο. Σε περίπτωση που κάποιος τρίτος συνοδεύει το παιδί (γιαγιά, θείος κ.ά.) οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν επίσης να το γνωστοποιήσουν εγγράφως στο σχολείο. Για λόγους καλύτερης εποπτείας και άρα ασφάλειας των παιδιών, προτείνεται ο/η συνοδός να είναι σταθερός/ή.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε -μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών- ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών, των μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου

Όσα παιδιά μετακινούνται με λεωφορείο, προσέρχονται/αποχωρούν από το σχολείο από την κάτω ανατολική καγκελόπορτα του προαυλίου. Τα παιδιά που συνοδεύονται από γονείς προσέρχονται/αποχωρούν από την πάνω βορινή καγκελόπορτα. Σε κάθε καγκελόπορτα βρίσκονται σχολικοί τροχονόμοι που βοηθάνε και επιβλέπουν την ασφαλή είσοδο/έξοδο των παιδιών.

Με την είσοδο των παιδιών στο προαύλιο και για λόγους καλύτερης εποπτείας και  ασφάλειας αυτά -ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων- χωρίζονται σε τρεις αυλές ανάλογα με την τάξη στη οποία φοιτούν. Ο χωρισμός στις αυλές γίνεται ως εξής:

  • Α΄ και Β΄ τάξη στη δυτική αυλή
  • Γ΄ και Δ΄ τάξη στη βορινή αυλή
  • Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη στη νότια αυλή

 2.1 Πρωινή προσευχή

Σε κάθε αυλή βρίσκεται από τις 08:00 ένας/μία εφημερεύοντας/ουσα εκπαιδευτικός  ο/η οποίος/α φροντίζει και είναι υπεύθυνος/η για την υποδοχή και την ασφάλεια των παιδιών. Οι  γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αφήνουν τα παιδιά στην είσοδο της αυλής και αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρίσταται στον χώρο του σχολείου χωρίς άδεια κανένας/καμία επισκέπτης/τρια.

Όταν ακουστεί το ηχητικό σήμα (κουδούνι) στις 8:15, οι εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί από κάθε αυλή είναι υπεύθυνοι/ες ώστε να συγκεντρώσουν τα παιδιά στη νότια αυλή για να πραγματοποιηθεί η πρωινή προσευχή. Επίσης, είναι υπεύθυνοι για την διαδικασία που χρειάζεται για την πραγματοποίηση της προσευχής. Οι μαθητές/τριες από κάθε τάξη σχηματίζουν γραμμές σε προκαθορισμένο σημείο ενώ ταυτόχρονα δίπλα σε κάθε τάξη βρίσκεται ο/η εκπαιδευτικός της. Με τη λήξη της προσευχής και της ενημέρωσης από το Διευθυντή κάθε τάξη με τη σειρά, ξεκινώντας από την Α΄, ανεβαίνει στην σχολική αίθουσα με τη συνοδεία του/της εκπαιδευτικού που διδάσκει την 1η διδακτική ώρα.

2.2 Μετάβαση στην τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων του πρώτου ορόφου (Α΄Β΄και Γ΄) ανεβαίνουν στις και κατεβαίνουν από τις αίθουσες διδασκαλίας από την ροζ, ανατολική σκάλα, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων του δεύτερου ορόφου (Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄) ανεβαίνουν και κατεβαίνουν από  την πράσινη, βορινή σκάλα. Από τις ίδιες σκάλες κατεβαίνουν μαθητές/τριες και όταν είναι η ώρα του διαλείμματος, σε περίπτωση που χρειάζεται να μετακινηθούν σε αίθουσα μαθήματος ειδικότητας ή σεισμού ή εφαρμογής άσκησης σεισμού.

2.3 Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι δύο καγκελόπορτες της αυλής παραμένουν ανοιχτές και φυλάσσονται από τις σχολικές τροχονόμους μέχρις τις 8:30, διότι οι είσοδοι χρησιμοποιούνται και από γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου. Σε περίπτωση που κάποιος/α μαθητής/τρια καθυστερήσει και φτάσει στο σχολείο στο διάστημα από τις 8:15 μέχρι τις 8:30 εισέρχεται αμέσως στην αίθουσα διδασκαλίας του/της. Εάν φτάσει αργότερα και οι καγκελόπορτες είναι κλειστές, έπειτα από τηλεφωνική συνεννόηση με το Διευθυντή κάποιος/α εκπαιδευτικός που βρίσκεται στο γραφείο ανοίγει τις πόρτες και συνοδεύει το παιδί στην αίθουσά του. Όταν παρατηρείται κατ’ επανάληψη καθυστερημένη προσέλευση/αποχώρηση μαθητή/τριας και παρά την προφορική ενημέρωση-σύσταση προς τον/την γονέα/κηδεμόνα από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ενημερώνεται ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων προκειμένου εγγράφως να ενημερωθεί ο/η γονέας/κηδεμόνας για τη σημαντικότητα της έγκαιρης προσέλευσης/αποχώρησης του/της μαθητή/τριας. Σε περίπτωση μη βελτίωσης της κατάστασης, συγκαλείται ο Σύλλογος Διδασκόντων ώστε να αποφασίσει για τις περαιτέρω ενέργειες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο. Ομοίως, αν ο/η γονέας/κηδεμόνας επιθυμεί να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων (π.χ. εμβολιασμός, προγραμματισμένο ραντεβού σε παιδίατρο κ.λπ.) ενημερώνει εγκαίρως τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και το Διευθυντή.

Κατά την αποχώρηση, τόσο οι μαθητές και οι μαθήτριες που φεύγουν με λεωφορείο όσο και αυτοί/ες που φεύγουν με γονέα/κηδεμόνα,  συνοδεύονται από τον/την εκπαιδευτικό που διδάσκει τελευταία ώρα στην τάξη μέχρι τις προκαθορισμένες εξόδους. Τα παιδιά που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία του/της. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση που καθυστερήσει κάποιο λεωφορείο, οι μαθητές/τριες παραμένουν στον χώρο του σχολείου, εποπτευόμενοι από τους/τις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση που η καθυστέρηση αφορά γονέα/συνοδό, οι μαθητές/τριες παραμένουν στον χώρο του σχολείου, εποπτευόμενοι από τους/τις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς οι οποίοι και επικοινωνούν με τον/τους γονείς των μαθητών/τριών.

 2.4 Διαλείμματα

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο συνοδευόμενοι από τον/την εκπαιδευτικό που δίδασκε εκείνη την ώρα στην τάξη. Ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα και κατεβαίνει μαζί με τα παιδιά. Τα παιδιά πηγαίνουν στην αυλή που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη από τον Σύλλογο Διδασκόντων, χωρίς να τρέχουν στις σκάλες, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες, στις σκάλες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών, τουαλέτα). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Επιτρέπεται η χρήση μόνο αερόμπαλας και όχι ποδοσφαίρου, μπάσκετ ή βόλεϊ, προς αποφυγή τραυματισμού των παιδιών. Δεν επιτρέπονται παιχνίδια-αντικείμενα από το σπίτι.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Τα παιδιά που συμμετέχουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα, φέρνουν μαζί τους το πρωί το γεύμα που θα καταναλώσουν το μεσημέρι σε κατάλληλο σκεύος. Στην αρχή της χρονιάς πραγματοποιείται σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Οι εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί, φεύγουν τελευταίοι/ες από την αυλή, μαζί με τους/τριες μαθητές/τριές τους που περιμένουν συγκεντρωμένοι στον προκαθορισμένο για την τάξη τους χώρο.

Σε περίπτωση τραυματισμού μαθητή, οι εκπαιδευτικοί που δεν εφημερεύουν φροντίζουν το τραύμα. Εάν κριθεί απαραίτητο ενημερώνεται το ΕΚΑΒ και σε κάθε περίπτωση, αν δεν πρόκειται για απλή γρατζουνιά, ο/η γονέας/κηδεμόνας.  Εάν στον τραυματισμό εμπλέκονται και άλλα παιδιά, ενημερώνονται για το συμβάν οι γονείς/κηδεμόνες αυτών. Οι εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί φροντίζουν να αποτρέπουν εν τη γενέσει καυγάδες μεταξύ των παιδιών και οι μαθητές/τριες οφείλουν να παίζουν αρμονικά, να επιλύουν με διάλογο τις διαφορές τους, να μην χρησιμοποιούν προσβλητικό λεξιλόγιο ή χειροδικία και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των εκπαιδευτικών τους.

2.5 Δυσμενείς καιρικές συνθήκες

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο προβλέπει χώρους αναμονής και τροποποίηση της διαδικασίας, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών/τριών στις καιρικές συνθήκες χωρίς ωστόσο να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια τους:

Κατά την προσέλευση μαθητές/τριες συγκεντρώνονται στο ισόγειο του κτηρίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Εκεί βρίσκονται και οι εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί. Τις μέρες αυτές, με το χτύπημα του κουδουνιού τα παιδιά ανεβαίνουν με τον τρόπο που προαναφέρθηκε, απευθείας στις αίθουσες διδασκαλίας όπου πραγματοποιείται η πρωινή προσευχή.

Στα διαλείμματα παραμένουν στο εσωτερικό του κτηρίου, στο ισόγειο, με ενισχυμένη εφημερία.

Κατά την αποχώρηση από το σχολείο, τα παιδιά παραμένουν μέσα στο σχολικό κτήριο και οργανωμένα συνοδεύονται ανά τμήμα προς την έξοδο.

3. Τηλεκπαίδευση

Η συμμετοχή των παιδιών στην τηλεκπαίδευση είναι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου υποχρεωτική για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Η μη συμμετοχή στο μάθημα ή η ελλιπής παρακολούθηση συνεπάγεται καταχώριση απουσίας και λήψη των ενδεδειγμένων παιδαγωγικών μέτρων.Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.